Friday, August 15, 2008

ini hari Jumaat.

topik pada hari ini adalah JUMAAT.kenapakah aku memilih jumaat,sudah tentulah sbb ari ni hari jumaat.jika mengikut statistik,hari jumaat mmg ramai manusia berpusu ke masjid terutama golongan lelaki walaupun ade segelintir yg sembunyi di dalam bilik menonton cerita sambil makan snek "rota"...jumaat golongan islam mcm aku nih di wajibkan pegi solat dan mendengar khutbah.kekadang penah jugak aku tertido mase khutbah,aku tekankan "kekadang" mean bukan selalu di amalkan.

JUMAAT...ia bukan hanye sekadar hari,jumaat jugak membawa nama kepada seseorg.ade insan yg bernama "Mohd JUmaat", "Abdul Jumaat" dan seumpamanya.kalo aku ade anak nanti aku nk bagi anak2 aku name hari seperti SABTU,ISNIN...okey jugak kan.

JUMAAT..adalah hari yg biasanye akan panas terik,kebiasaanye lah.penah jugak hujan.skg aku xde idea dah,sekian dulu untuk jumaat,renung-renungkan dan selamat beramal

No comments: